środa, 9 stycznia 2013

Pizza w wersji domowej

Dziś przedstawię Wam wspaniały przepis na ciasto na pizze. Chyba każdy z Nas lubi tego typu danie. Można komponować dodatki według własnego gustu. Zaś samo ciasto może być grube lub cienkie :)
                          Składniki
                     25-30 gram drożdży
                       1,5 szklanki mąki
                            łyżka oleju
                        pół łyżeczki soli
                        pół łyżeczki cukru

Wydzielamy 25-30 gram drożdży. W połowie szklanki letniej wody dokładnie rozprowadzmy drożdże.
Do miski wsypujemy 1,5 szklanki mąki,dodajemy sól,cukier i olej.
Całość najpier wyrabiam łyżką,a kiedy ciasto staje się bardziej zwarte wyrabiam je ręką do momentu zwartej jednolitej masy.Uwaga Kiedy ciasto jest zbyt lepkie i rzadkie dodaj mąki.Jeśli sytuacja jest odwrotna,ciasto jest grudkowate od mąki dolej odrobinę wody.
 Gotowe ciasto należy zostawić do wyrośnięcia pod przykryciem w ciepłym miejscu na około 20-30 minut.

__________________________________________________
                          Dodatki
Dodatki są rzeczą gustu. Ja uwielbiam pieczarki wcześniej przygotowane. Kroje je w plastry i duszę   do momentu wyparowania ich naturalnego soku. Dorzucam pokrojoną w kostkę cebulkę i przyprawy. Pycha!

  Reszta dodatków
 Kiedy ciasto wyrosło przekładam je na blachę i formuje w dowolny kształt. Uwaga spód zawsze nakłuwam i wstawiam do piekarnika na chwilę
 Podpieczone ciasto smaruje keczupem i nakładam dodatki 
Całość leci do piekarnika na 30-40 minut/180 stopni. Należy sprawdzić spód ciasta.Kiedy jest zarumienione wówczas jest gotowe :)
  Palce lizać!

 Pozdrawiam,
   Candy P.






10 komentarzy:

  1. Super przepis :) ! Nigdy wcześniej nie robiłam ciasta do pizzy, ale dzięki Tobie na pewno spróbuję :) tylko muszę ogarnąć obsługę piekarnika elektrycznego :/ pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jutro ją zrobie. Dzięki za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam pizzę tylko raz w życiu i obawiałam się, że ciasto mi nie wyjdzie, ale była pyszna, lubię domową pizzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mi smaka zrobiłas..o 1.30 w nocy..pięknie

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię bardzo podobnie. A do ciasta dodaję zioła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama robi podobną, ale bym zjadła! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kamilko, świetny przepis!!! Piękne zdjęcia!!!! Po prostu super i tyle mogę napisać. Uwielbiam pizzę i narobiłaś mi dzisiaj takiego apetytu! Ach.... dziękuję Ci za to. Wiem co dziś zrobię na kolację. Pozdrowienia i całuski przesyłam!
    Ps. Piękną masz kuchnię ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kamilko!
    Wypróbuję Twój przepis...
    Przesyłam moc pozdrowień.

    OdpowiedzUsuń